22 september 2008

Band of the Day

Ladies and Gents, let me proudly present the band of the - um - day:

Australia's own PORTAL! Hooray!! Hooray!!

Now here with their sophomore effort "Outre". Try penetrate that chaos-ridden, jet-black sonic art right HERE if you dare.

What exactly do they sound like? Well, I'd say the exquisitely enchanting album cover of their full-time debut "Seepia" (2003) below says (shows) it all.


Just relax and let get sucked in into Portal's dark musical maelstrom.

2 kommentarer:

Mattias Indy Pettersson sa...

Bra bloggcomeback efter en månads slappande! Shit vilken grymt bra platta de snickrat ihop. Spelade den för en polare som jag trodde skulle gilla; han bara garvade och frågade om han fick låna min toalett... Wtf?! Stämplar ut asså.

PS. Som ordverifiering fick jag skriva in "oyfxugdf". Passar rätt bra tycker jag.

Rana sa...

tack som fan! jag vet, pinsamt illa av mig att inte uppdatera oftare. det kreativa krutet den senaste tiden har jag tyvärr tvingats lägga på mental och fysisk strukturering av min verklighet. detta har bl a inbegripit desperat jobbjagande och en fotoperation. det räcker väl iaf som ett halvt skäl? snälla?

sinnessjukt cool musik! snacka om "death magnetic".
och grattis till en mkt bra recension, indy! delvis den som fick mig att kolla upp plattan.

oyfxugdf metal über alles!